Autor – Wiktoria Jaroszek
1. Cel i podstawowe założenia
Celem pracy jest zbadanie i przedstawienie norm społecznych w merytorycznym odniesieniu do porcelany. Autor oparł swoją pracę na własnym doświadczeniu, na wykonywanej działalności. Podstawowe założenia opierały się na postawieniu destruktu porcelany jako alegorii ludzkich zachowań, motywów, działań, emocji. W celu dokładnego i dogłębnego przeanalizowania tematu przeprowadzono ankietę wśród zróżnicowanej społeczności. Wynikiem pracy założono, iż miał powstać album, zawierający fotografie wykonanych instalacji.
2. Realizacja projektu
Zauważone zachowania ludzkie w odniesieniu do porcelany, które intrygowały autora stały się inspiracją do powstania kilku instalacji artystycznych, zwanych dalej również :rzeźbami”. Po przeprowadzeniu ankiety wśród społeczności z różnych grup wiekowych, z różnym wykształceniem, posiadających różną sytuację materialną jak i wartości jakimi się kierują w życiu, ukształtowano wizję, w jakiej należałoby stworzyć owe „rzeźby”. Usystematyzowano pojęcie norm społecznych, aby w sposób klarowny było wiadomo, do jakich norm i w jaki sposób będzie się odnosić praca praktyczna.
3. Realizacja projektu
W celu zrealizowania projektu wykonano instalację z wykorzystaniem destruktów porcelanowych, odpowiedniego kleju do porcelany, wypełniacza do porcelany oraz gliny artystycznej. Do uzyskania zamierzonych efektów użyto również narzędzi, takich jak młotek, Niektóre efekty osiągnięto poprzez odpowiednio długi upływ czasu.
Po ukończeniu instalacji, wykonano fotografie tych „rzeźb” z odpowiednim obiektywem, ustawieniem światła oraz kadrem. Następnie przystąpiono do realizacji albumu. W tym celu należało obrobić wykonane fotografie. Do tego zadania wykorzystano program Adobe Photoshop.
Obrobione zdjęcia następnie zostały użyte do opracowania składu. W tym celu wykorzystano program Adobe InDesign. Opracowany skład jest efektem końcowym pracy, jaki był opisany w celach pracy. Poniżej przykładowa rozkładówka i mockup.
Talerz – marka THOMAS, kraj pochodzenia NIEMCY, lata produkcji 1959-77
4. Informacje o możliwości wykorzystania / wykorzystaniu pracy
Przygotowany album zawiera fotografie instalacji artystycznych opartych w dużej mierze na elementach porcelanowych. Praca może być wykorzystywana w galeriach sztuki, których instalacje skupiają się na porcelanie.