Uczelnia

Dla kandydata

Dla studenta

Kontakt

Zwiń menu

Informatyka

Forma

stacjonarna / niestacjonarna

Czas trwania

7 semestrów

Poziom

I stopnia, inżynierskie

Specjalności

5 specjalności

Cena od

263 zł / rata

Strona główna

Sylwetka absolwenta

Ikona grafika II stopnia – studia magisterskieAbsolwent

Z uwagi na fakt, że kształt przyszłego absolwenta, jego wiedza i umiejętności w znacznym stopniu powinny być zdeterminowane sytuacją na rynku i jego potrzebami, pozwalamy sobie przedstawić jak według nas ten rynek wygląda i w którym kierunku ewoluuje. Dotychczasowe doświadczenia pozwalają przedstawić nasze obserwacje w kilku punktach:

Rośnie rola rozwiązań internetowych w ramach technologii informatycznych.

Technologie informatyczne ewoluują w kierunku rozwiązań internetowych (dostęp do danych i aplikacji z poziomu przeglądarki poprzez sieć internetową), które wykorzystywane są coraz powszechniej, w tym także poza Internetem. Systemy tradycyjne uzyskują zaś „funkcje internetowe”.

Następuje upowszechnienie Internetu
  • dystrybucja i wymiana informacji odbywa się w coraz większym stopniu za pomocą Internetu i rozwiązań internetowych, które stają się uniwersalną i powszechnie akceptowaną platformą informacyjną i transakcyjną. Platforma ta także stopniowo przejmuje funkcje gazet, radia, telefonów, telewizji czy broszur informacyjnych. W praktyce oznacza to przenoszenie wielu dotychczasowych oraz umieszczanie wielu nowych systemów informatycznych na płaszczyźnie Internetu,
  • łatwość dostępu do Internetu powoduje upowszechnianie kontaktu społeczeństwa z aplikacjami/systemami informatycznymi udostępnianymi przez Internet.

 

Powoduje to, że:

  • uległ zmianie dotychczasowy model korzystania z aplikacji/systemów, w którym to modelu użytkowanie systemu tradycyjnie poprzedzane było szkoleniem użytkownika,
  • uległ zmianie model typowego użytkownika systemu informatycznego,
  • wymogi stawiane współczesnemu użytkownikowi w zakresie wiedzy informatycznej są niższe niż kiedyś.

Konsekwencją umieszczenia systemów informatycznych w Internecie jest także zmiana modelu ich sprzedaży, która przyczynia się do łatwości migracji klientów od jednych dostawców rozwiązań informatycznych do innych. Aplikacja niejako sama musi swą atrakcyjnością walczyć o względy użytkowników, a istotnym elementem tej atrakcyjności poza funkcjami, jakie realizuje, jest jej wygląd i intuicyjność obsługi.

Aplikacje stają się multimedialne

Dodatkowo, generalny rozwój technologiczny, wzrost pojemności pamięci i mocy procesorów przyczynił się do upowszechnienia rozwiązań multimedialnych w wielu aspektach wykorzystania technologii informatycznych.

 

Konsekwencje dla aplikacji.

 

Połączenie tych nurtów wraz z rosnącymi przepustowościami łączy internetowych implikuje następujący stan:

  • aplikacja jest aplikacją internetową, z intuicyjnym i dopracowanym graficznie interfejsem, posługującą się w swym działaniu elementami multimedialnymi,
  • aplikacja jest wykorzystywana w sposób masowy.

Konsekwencją tych zmian są szczególnie wysokie wymagania stawiane tworzonym rozwiązaniom/systemom, w zakresie samego interfejsu, w tym jego oprawy graficznej. Chcemy podkreślić rosnącą rolę estetyki i formy graficznej interfejsu, który, w przypadku istnienia wielu systemów o zbliżonej funkcjonalności może decydować o wyborze klienta.

 

Konsekwencje dla rynku pracy

 

W naszej opinii rynek pracy cierpi na niedostatek informatyków o interdyscyplinarnym wykształceniu, które łączy solidną podbudowę teoretyczną, wiedzę programistyczną oraz wiedzę na temat technologii internetowych i grafiki komputerowej. Wiedzę, która umożliwiłaby wdrażanie nowych rozwiązań internetowych i telekomunikacyjnych, spełniających wymagania opisane powyżej. Fakty te sprawiają, że pojawiło się zapotrzebowanie na nowy model kształcenia, lepiej dostosowany do nowych wymogów. WSTI realizuje ten model kształcenia uzupełniając i rozszerzając klasyczną edukację informatyczną. Dlatego też w dalszej części staramy się przedstawić model kształcenia, który w sposób możliwie pełny pozwalałby wykształcić informatyków zdolnych podjąć się nowych zadań stawianych przez rynek pracy.

Ikona grafika II stopnia – studia magisterskieSylwetka absolwenta WSTI nawiązująca do programu:

 

Celem kształcenia jest przygotowanie takiej kadry, która będzie przygotowana do podjęcia działalności inżynierskiej i pracy w zawodzie informatyka oraz do rozwiązywania złożonych, interdyscyplinarnych problemów z dziedziny szeroko pojętej informatyki.

 

Absolwent w czasie studiów uzyska wiedzę potrzebną do:

  • twórczego działania w zakresie analizy metod projektowania,
  • realizacji i weryfikacji komponentów systemów informatycznych,
  • projektowania i administrowania średniej wielkości systemami informatycznymi,
  • praktycznego posługiwania się narzędziami informatycznymi,
  • projektowania, budowy i eksploatacji sieci komputerowych i oprogramowania,
  • projektowania w zakresie grafiki komputerowej.

Ponadto absolwent będzie przygotowany do sprostania oczekiwaniom zmieniającego się rynku.

Ikona grafika II stopnia – studia magisterskieWizja absolwenta WSTI

Powyższe założenia oznaczają, że informatyk spełniający potrzeby współczesnego rynku będzie posiadał, poza cechami uniwersalnymi każdego informatyka, takimi jak:

  • solidna wiedza w zakresie podstaw informatyki o charakterze uniwersalnym, stwarzająca możliwość jej samodzielnego pogłębiania w zakresie nowych rozwiązań, które pojawią się w przyszłości;
  • solidne podstawy teoretyczne o charakterze uniwersalnym w zakresie dziedzin pokrewnych do informatyki;

 

także cechy dodatkowe, takie jak:

  • szeroka wiedza w zakresie technologii internetowych (zagadnienia sieciowe, serwery oraz ich usługi, programowanie w środowisku Internetu);
  • wiedza z zakresu grafiki komputerowej na poziomie umożliwiającym implementację warstwy prezentacyjnej realizowanych rozwiązań w środowisku internetowym;
  • wiedza umożliwiająca budowę systemów przetwarzających i prezentujących informację różnych formatów i typów, jak: tekst, obraz, dźwięk i video na platformie rozwiązań internetowych.

 

Ponadto cechy, którymi będzie charakteryzować się absolwent WSTI to:

  • umiejętność samodzielnego dokształcania w oparciu o wiedzę zdobytą na bazie przedmiotów teoretycznych i praktycznych;
  • umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.

Ikona grafika II stopnia – studia magisterskieKoncepcja kształcenia zawodowego

Koncepcja nauczania zakłada wykształcenie informatyków, którzy będą przygotowani do pracy na następujących stanowiskach:

  • projektant sieci LAN/WAN
  • administrator sieci LAN/WAN
  • programista
  • projektant programista
  • projektant i programista baz danych
  • analityk systemowy
  • grafik komputerowy
Skip to content