Uczelnia

Dla kandydata

Dla studenta

Kontakt

Zwiń menu
Wyróżnione dyplomy

Branding, projekt kolekcji, materiałów reklamowych dla własnej marki odzieżowej

Autor

Bartosz Janecki

Data

18.05.2024

Promotor

mgr Kamila Mika

Specjalizacja

Grafika

  • Grafika

dodano: 20 czerwca 2024

Autor – Bartosz Janecki

1. Cel i podstawowe założenia

 

Celem pracy jest stworzenie kapsułowej kolekcji odzieżowej inspirowanej modą Stanów Zjednoczonych Ameryki z drugiej połowy XX wieku. Kolekcja ma na celu przybliżenie kultury amerykańskiej polskiemu odbiorcy oraz stworzenie odzieży użytkowej, nadającej się do codziennego noszenia. Kolorystyka kolekcji opiera się na kolorach widocznych na fladze USA.

 

2. Realizacja projektu

 

Jednym z założeń pracy było stworzenie kolekcji od podstaw przez co cały proces pisania pracy można podzielić na kilka etapów;

  • Etap poszukiwań (w tym inspiracji, materiałów, dodatków i lokalizacji)
  • Etap projektowy, który obejmował rysunki techniczne, dokumentację techniczno-technologiczną, konstrukcję odzieży oraz stworzenie koncepcji sprzedaży internetowej.
  • Etap twórczy, który obejmował szycie sampli oraz wprowadzenie poprawek oraz sesje zdjęciowe w wybranych lokalizacjach
  • Stworzenie materiałów reklamowych takich jak broszury, posty na media społecznościowe czy reklamę prasową.

 

Sama kolekcja obejmuje siedem produktów jakimi są: jeansy o kroju bootcut, kurtka robocza, koszula w stylu western, czapka trucker, zestaw przypinek, koszula robocza i roboczy fartuch reklamowy. Wybór kolorów, użytych fontów czy nawet samych krojów był nieprzypadkowy. Ubrania mają wydawać się wręcz przesadzone, przerysowane i przekoloryzowane co ma dać poczucie komiksowego efektu, aby kolekcja była spójną z wartościami marki, w szczególności możliwość spełnienia dziecięcych marzeń jako osoby dorosłe oraz kreowanie własnego świata. Sama praca była bardzo rozbudowanym projektem. Oprócz zagadnień związanych z projektowaniem graficznym i projektowaniem odzieży obejmowała ona również takie dziedziny jak: materiałoznawstwo, technologia odzieży, konstrukcja odzieży czy krawiectwo. Są to dziedziny, którymi zajmują się specjaliści, co przy jednoosobowej pracy było znaczącym wyzwaniem, przez co cały proces powstawania pracy trwał około 10 miesięcy.

 

3. Produkt końcowy

 

Cała kolekcja spełnia pierwotne założenia o stworzeniu odzieży w stylu amerykańskim. Wszystkie produkty zostały wykonane zgodnie ze sztuką krawiecką (na miarę moich możliwości i wiedzy) oraz spełniają normy wymagane do masowej produkcji (tkaniny z certyfikatem Oeko-tex).

 

4. Informacje o możliwości wykorzystania pracy

 

Gotowa kolekcja jest możliwa do produkcji masowej i sprzedaży komercyjnej. Istnieje możliwość ciągłego rozwijania kolekcji o kolejne produkty oraz kreowaniu konkretnego kierunku rozwoju marki.

 

Nadchodzące wydarzenia
Skip to content