Autor – Faustyna Gawron
1. Cel i podstawowe założenia
Chciałabym połączyć w mojej kreacji wizualnej wszystkie aspekty związane z muzyką folkową i jazzową. Przedstawić to czym się różnią, ale także ich wspólne cechy. Improwizacja to najbardziej charakterystyczny element, który jest poruszany w tych odmianach muzycznych, ale także zostanie mocno podkreślony w mojej pracy graficznej. Głównym celem mojej identyfikacji będzie zachęcenie jak największej ilości lokalnych odbiorców do wzięcia udziału w wydarzeniu oraz zwrócenie uwagi na to dość oryginalne połączenie jazzu i folkloru za pomocą równie oryginalnego klucza wizualnego.
2. Realizacja projektu
Szukałam w jaki sposób mogę manewrować literami, by tworzyły spójną całość i przedstawiały jakąś konkretną formę, która do czegoś by nawiązywała. Tworząc samo logo już rodził mi się pomysł na całościową koncepcję, która zmierzała w dużym stopniu do stylistyki dość abstrakcyjnej i mało przewidywalnego układu. Realizacja będzie odwoływać do malowniczych terenów górskich, co mam nadzieję uda mi się zamknąć w przestrzennej i ruchomej wizji. Stylistyka, w której będą utrzymane powstałe formy będą ogólnie przystępne dla odbiorcy, ale znajdą się tam elementy, które w prawidłowy sposób zinterpretują i zrozumieją osoby, które miały choć trochę styczność z muzyką. Dzięki temu chcę uzyskać niedosłowność w moim projekcie i utrzymać całość w niedopowiedzianej do końca aranżacji, która również kojarzy mi się z muzycznymi gatunkami, jakimi są jazz i folklor. Całą graficzną koncepcją będzie łatwo manewrować i układać na różnych formatach, które są niezbędne w czasie projektowania identyfikacji wizualnej jakiegokolwiek wydarzenia, ponieważ przedstawiamy dany projekt w bardzo różnorodnych środowiskach i okolicznościach, do których trzeba dopasować odpowiednie zastosowanie grafik promujących wydarzenie. Do tego również dochodzą odpowiednie formy do wykorzystania w przestrzeni internetowej oraz medialnej. Proces twórczy zaczęłam od logo, a podczas tej pracy powstał naturalnie kolejny pomysł dotyczący typograficznych rozwiązań. Ważnym elementem koncepcyjnym jest także kolorystyka, która dobrana i wykorzystana w twórczy sposób podnosi wizualny artyzm projektu. Proces dopasowania kolorów i łączenia nie jest tak oczywisty jakby mogło się wydawać. Elitarny charakter wydarzenia pozwolił mi na to, by dopuścić na umieszczenie na programie festiwalowym jeszcze większej ilości wiadomości, które przybliżą bardziej rodzaj i specyfikę wydarzenia. Zaczynając od projektu logo, po układ elementów oraz końcowe wersje dodatkowych punktów styku wchodzących w skład identyfikacji, stwierdzam, że udało się zamknąć to wszystko w jednej estetyce, mimo mało uporządkowanej formy i nieprzewidywalności układów.
3. Produkt końcowy
3.1 Podstawowe wymagania identyfikacji
Głównymi wymaganiami związanymi z identyfikacją festiwalu jest przede wszystkim rozpoznawalność i unikalność form wizualnych. Identyfikacja wizualna powinna odzwierciedlać charakter festiwalu muzycznego, jego gatunki muzyczne, atmosferę i styl artystyczny. Powinna jasno przekazywać niezbędne informacje, takie jak nazwa festiwalu, daty, lokalizacja i ewentualne szczegóły dotyczące biletów. Elastyczny przekaz, aby można ją było zastosować na różnych nośnikach.
3.2 Funkcjonalność
Dzięki unikalnemu logo, kolorystyce, grafice i innym charakterystycznym elementom, identyfikacja wizualna zapewnia rozpoznawalność festiwalu, co przyciąga uwagę potencjalnych uczestników i buduje świadomość marki. Mój projekt służy jako narzędzie do komunikacji istotnych informacji o festiwalu, takich jak daty, lokalizacja, program artystyczny czy zasady uczestnictwa, ułatwiając tym samym kontakt z potencjalnymi uczestnikami. Ponadto łączy się to z promocją festiwalu przez wszystkie elementy identyfikacji, pojawiające się na różnych nośnikach. Wyróżnienie się na tle konkurencji jest również aspektem, który wzięłam pod uwagę oraz budowanie przez ten aspekt lojalności wobec wydarzenia, co przyczynia się do sukcesu i powtarzalności uczestnictwa w przyszłych edycjach festiwalu.
4. Informacje o możliwości wykorzystania / wykorzystaniu pracy
Głównym zastosowaniem projektu jest wykorzystanie klucza wizualnego w dowolny sposób i na dowolnej formie adekwatnej do potrzeby zastosowania w konkretnej przestrzeni społecznej lub medialnej. Logo, grafika i inne elementy identyfikacji wizualnej są wykorzystywane do tworzenia plakatów, ulotek, broszur, bilbordów oraz reklam internetowych promujących festiwal.